Veikla
Mokykloje vaikai ugdomi nuo 1.5 iki 7 metų. Pagrindinis ankstyvojo amžiaus vaiko poreikis – saugumas. Šiuo amžiaus tarpsniu didelę svarbą skiriame vaiko adaptacijai, kuri vyksta palaipsniui. Mokytojai sukuria tinkamą aplinką ir stengiasi sukurti prieraišumo ir saugumo jausmą tarp savęs ir vaiko.
Mokykloje vyrauja į vaiką orientuotas ugdymo turinys, kuris nulemia visuminį vaiko ugdymą(sį). Kiekvienas vaiko amžiaus tarpsnis yra unikalus ir kiekvienas vaikas yra kūrybiškas. Nuo mažų dienų vaikas yra laikomas aktyviu ugdymo(si) proceso dalyviu, atskleidžiant jo galias ankstyvajame amžiuje ir jas puoselėjant jam augant.
Ugdymas pritaikomas prie kiekvieno vaiko individualios raidos, taip leidžiant skleistis jo unikalioms savybėms. Kiekvienas vaikas aktyviai mokosi, daugelį dalykų atranda pats, savu būdu ir laiku. Vaikai turi sumanymų, nuolat ieško naujų veiklų ir iššūkių, padedančių tobulėti. Svarbiausias vaiko prigimtinis ugdymo(si) būdas – žaidimas. Žaismingumas natūraliai būdingas vaiko santykiui su pasauliu, yra viso jo veikimo ir ugdymo(si) bruožas, vaikų kultūros plėtojimo prielaida. Spontaniškas žaismingumas skleidžiasi per vaikų tyrinėjimą ir eksperimentavimą, visapusiškai įgyvendinamas per savarankiškai pačių vaikų kuriamus žaidimus.
Didelis dėmesys skiriamas socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymui. Vykdomos programos „Siautukai“ (3–6 m. vaikams) ir „Zipio draugai“ (5-7m. vaikams), kurios padeda vaikams pažinti save, valdyti emocijas ir kurti draugiškus santykius.
Tarptautinės programos „Zipio draugai“ tikslas – padėti 5–7 metų vaikams įgyti socialinių bei emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų, siekiant geresnės vaikų emocinės savijautos. Programa „Zipio draugai“ moko vaikus, kaip įveikti kasdienius emocinius sunkumus: atstūmimą, vienatvę, patyčias ar priekabiavimą, sunkius pokyčius. Padeda suvokti ir skatina kalbėti apie savo jausmus, ieškoti būdų su tais jausmais susitvarkyti. Moko vaikus empatijos, susirasti draugų, kreiptis paramos ir ją priimti bei padėti aplinkiniams. Padeda ne tik nesileisti būti patyčių aukomis, bet ir patiems netapti priekabiautojais.
Socialinio emocinio ugdymo programa „Siautukai“ – į vaiką orientuota programa. Programoje pateiktos edukacinės veiklos padės 3-6 metų amžiaus vaikams vis geriau atpažinti ir suprasti savo emocijas, jas sukėlusias situacijas bei priežastis, išlaisvinti savireguliacijos procesus, įgalinančius kryptingai plėtoti asmenines savybes ir gebėjimus, įveikti iššūkius, valdyti santykių kūrimą ir mokymąsi, globoti ir rūpintis kitais, kurti tvirtus santykius bei priimti atsakingus sprendimus.
Mokykloje plėtojamas STEAM (gamtos mokslas, technologija, inžinerija, meninis ugdymas ir matematika) ugdymas nuo ankstyvojo amžiaus. Mokytojai kartu su vaikais eksperimentuoja, sudarydami sąlygas bei ugdomąją aplinką pagal vaikų amžių. Mokyklos programa remiasi J. Piaget konstruktyvistine teorija, kuri pabrėžia, kad vaikai yra aktyvūs besimokantieji, kurie patys tyrinėja pasaulį.
Įstaigos misija
Įstaigos misija – užtikrinti kokybišką ankstyvąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, orientuotą į vaiko individualius poreikius, gebėjimus ir raidos ypatumus. Kuriame saugią, kūrybišką, vaikui palankią aplinką, kurioje kiekvienas vaikas auga smalsus, savarankiškas, gebantis pažinti, bendrauti ir bendradarbiauti.
Įstaigos vizija
Atvira, šiuolaikiška, bendruomeniška ugdymo įstaiga, kurioje vaikai auga laimingi ir kūrybiški, o ugdymo procesas grindžiamas pagarba vaikui, jo emocinei gerovei, saviraiškai ir žaismingam pažinimui. Siekiame būti inovatyvia, nuolat tobulėjančia įstaiga, kuri bendradarbiaudama su tėvais ir socialiniais partneriais kuria aplinką, padedančią vaikams sėkmingai pasirengti mokyklai ir gyvenimui.
Pagrindinės vertybės
-
Vaiko individualumas – gerbiamas kiekvieno vaiko unikalumas, jo tempas ir savitas mokymosi būdas.
-
Žaismingumas ir kūrybiškumas – žaidimas suvokiamas kaip natūrali ir pagrindinė vaiko mokymosi forma.
-
Emocinė gerovė – ugdomi socialiniai ir emociniai įgūdžiai, padedantys vaikams suprasti save ir kitus.
-
Bendruomeniškumas – kuriami pagarba, pasitikėjimu ir pagalba grįsti santykiai tarp vaikų, pedagogų ir tėvų.
-
Tyrinėjimas ir atradimai – skatinamas smalsumas, savarankiškas pažinimas ir aktyvus dalyvavimas ugdymo procese.
Vilniaus lopšelio-darželio „Šilelis“ Ikimokyklinio ugdymo programa (…..)